نرم‌افزارهای کلاس مجازی (Virtual Classroom) به شما امکان می‌دهند که به صورت آنلاین و از راه دور با دانشجویان یا شرکت‌کنندگان در کلاس درس یا جلسات آموزشی ارتباط برقرار کنید. این نرم‌افزارها معمولاً ابزارهای گوناگونی برای جلسات تعاملی، اشتراک گذاری محتوا، مدیریت کلاس، و ارتباط دانش‌آموزان یا شرکت‌کنندگان فراهم می‌کنند. در زیر چند نمونه از نرم‌افزارهای معروف کلاس مجازی خارجی آورده شده‌اند:

  • Zoom: یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای کنفرانس آنلاین و کلاس مجازی است. این ابزار امکانات متنوعی از جمله ویدئوکنفرانس، چت، اشتراک صفحه نمایش و گزینه‌های مدیریت کلاس را فراهم می‌کند.
  • نرم افزار بیگ بلو باتن (Big Blue Button): یکی از بهترین نرم‌افزارهای خارجی برای برگزاری کلاس‌های آنلاین، بیگ بلو باتن (Big Blue Button) است. بیگ بلو باتن، امکانات گسترده‌ای از قبیل گفت‌وگو، ضبط جلسات، تخته سفید مجازی، به اشتراک گذاری صفحه نمایش و ... افزوده شده است. از جمله نقاط ضعف باتن بلو گرند، عدم قابلیت به اشتراک گذاری فایل‌های ویدیویی و محدودیت‌های موجود در بخش مدیریت کاربران نیز می باشد.
  • Microsoft Teams: یک ابزار گروهی و همکاری آنلاین است که امکان ایجاد کلاس‌های مجازی و همچنین اشتراک گذاری فایل، تبادل پیام، و ویژگی‌های مدیریت پروژه را فراهم می‌کند.
  • نرم افزار کلاس درس مجازی Google Meet: این ابزار از طریق Google Workspace (قبلی G Suite) فراهم می‌شود و امکانات ویدئوکنفرانس، چت، و اشتراک گذاری اسناد Google Docs را داراست.
  • دانلود نرم افزار کلاس مجازی Cisco Webex: یک پلتفرم کنفرانس و کلاس مجازی با امکانات متنوع از جمله صفحه نمایش مشترک، چت، و ابزارهای مشارکتی.
  • نرم افزار کلاس مجازی adobe connect : این نرم‌افزار به شما امکان ایجاد جلسات مجازی با امکانات مثل ویدئوکنفرانس، صفحه نمایش مشترک، چت، و اشتراک فایل فراهم می‌کند.
  • نرم افزار برگزاری کلاس مجازی Blackboard Collaborate: یک پلتفرم مجازی برای آموزش و یادگیری آنلاین با امکانات متنوع از جمله ویدئوکنفرانس، چت، و اشتراک صفحه نمایش.

قبل از انتخاب نرم‌افزار کلاس مجازی، مهم است که نیازهای خاص خود را شناسایی کنید و سپس از امکانات و سازگاری آن با نیازهای شما اطمینان حاصل کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین نرم افزار کلاس مجازی را به شما معرفی کنیم

ویژگی های بهترین نرم‌ افزار برگزاری کلاس آنلاین

نرم افزار کلاس مجازی و آنلاین باید دارای ویژگی‌هایی باشند که امکان برگزاری جلسات مجازی را بهتر و اثربخش‌تر کنند. در ادامه، ویژگی‌هایی که یک نرم‌افزار برگزاری کلاس آنلاین برتر باید داشته باشد را ذکر می‌کنم:

ویدئوکنفرانس با کیفیت:

امکان اتصال بالا و کیفیت تصویر و صدا برای همه شرکت‌کنندگان.
قابلیت تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در یک جلسه.

اشتراک صفحه نمایش:

قابلیت به اشتراک گذاری صفحه نمایش برای ارائه محتوا، اسلایدها، یا نمونه کارها.

چت و ارتباط مستقیم:

سیستم چت برای ارتباط نویسایی و پرسش و پاسخ. امکان ارتباط مستقیم و خصوصی بین شرکت‌کنندگان.

ضبط جلسات:

قابلیت ضبط جلسات برای افرادی که نتوانند در جلسه حضور داشته باشند یا برای مرور بعدی.

مدیریت کلاس:

امکان مدیریت جلسه، اخطار به شرکت‌کنندگان، و مدیریت دسترسی‌ها.

استفاده آسان:

رابط کاربری ساده و قابل فهم برای همه سطوح کاربری.
آموزش‌ها و منابع پشتیبانی کاربران در دسترس باشند.

امکانات تعاملی:

ابزارها و ویژگی‌های تعاملی مانند نشانگر، یا گزینه‌های پرسش و پاسخ.

پشتیبانی از چند پلتفرم:

قابلیت اجرا بر روی گوشی‌ها و تبلت‌ها به علاوه کامپیوترها.

امنیت:

استفاده از پروتکل‌ها و استانداردهای امنیتی برای حفاظت از اطلاعات شخصی و جلسات.

تعامل با ابزارهای دیگر:

امکان اتصال به ابزارهای دیگر مانند سیستم‌های مدیریت یادگیری (LMS) یا ابزارهای اشتراک گذاری فایل.

پشتیبانی فنی:

ارائه خدمات پشتیبانی و آپشن‌های کمکی به کاربران.

دانلود بهترین نرم افزار کلاس مجازی و آنلاین

شاید این سوال برای خیلی از شما پیش آمده باشد که بین انبوهی از پلتفرم‌های برگزاری کلاس آنلاین، در نهایت با چه برنامه‌ ای کلاس آنلاین برگزار کنیم؟

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین رومینو

در حال حاضر بیش از چند ضد ویدئوی کنفرانس، وبینار و کلاس آنلاین در بستر رومینو برگزار شده است. رومینو سامانه ای جهت برگزاری آنلاین وبینار ، کلاس آنلاین و ویدئو کنفرانس با امکان اشتراک گذاری میکروفون ، دوربین ، صفحه نمایش کاربر ، تخته وایت بورد ، اشتراک همزمان فایل های پاورپوینت و پی دی اف ، چت آنلاین ، حضور غیاب افراد حاضر در کلاس و همچنین نظرسنجی آنلاین حین جلسه می باشد.

سامانه رومینو بهترین پلتفرم ایرانی برای برگزاری کلاس‌های مجازی و آنلاین است که از ویژگی هایی که در بالا به آن اشاره کردیم بهره می‌برد. اگر قصد دارید کلاس‌ها و جلسات آموزشی خود را آنلاین با استفاده از سامانه رومینو برگزار کنید، خرید سرویس‌های ماهانه نرم‌افزار کلاس مجازی رومینو برای شما اقتصادی‌تر خواهد بود. برای ثبت نام رایگان و مشاهده پکیج های ما می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره و فروش ما در ارتباط باشید.